Foglalkozás
tervezet
Pedagógus
neve: Kovács Enikő
Helyszín:
Zuglói Kincskereső Óvoda
Időpont:
2017.03.29.
Csoport:
Nyuszi csoport (kis csoport, 3-4 évesek)
Tevékenység
formái: A külső világ tevékeny megismerése
Tevékenység
témája: háziállatok megismerése
Tevékenység
célja: Háziállatok megismerése, kinézetük, lakhelyük, hangjuk, táplálkozásuk.
Tevékenység
feladatai:
- · Tapasztalatszerzés, tapasztalatok felelevenítése a háziállatokkal kapcsolatban
- · Anyanyelvi nevelés: kifejezőkészség, (beszéltetés) beszédfegyelem, (egymás meghallgatása) beszédértés
- · Közösségi nevelés: beszédfegyelem, (egymás meghallgatása) közös élmények felidézése, tapasztalatok megfogalmazása, lényeg kiemelés
Tevékenység előzményei:
- · könyvek nézegetése a témával kapcsolatban
- · háziállatos mesék mesélése ( A kiskakas gyémánt fél krajcárja, A három kismalac, A brémai muzsikusok)
- · háziállatok hangjainak meghallgatása és utánzása
- · háziállatos dalok éneklése ( Egy kismalac, Volt nekem egy kecském, Hol jártál báránykám, Cirmos cica)
- · memóriakártyázás háziállatok képeivel
- · brémai muzsikusok témájú torna foglalkozás
Képesség- és készségfejlesztés:
- beszédkészség,
- szókincsbővítés,
- figyelem,
- finommozgás
A tevékenység módszerei: bemutatás, magyarázat,
szemléltetés, gyakorlás, ellenőrzés, értékelés, beszélgetés
Eszközök: okos telefon, laptop, internet
Szervezeti keret: kötetlen szervezeti forma
Munkaforma: csoportos és mikro csoportos
Tevékenység felépítése, menete
|
Tevékenység módszerei, eszközei, munkaformák,
megjegyzések
|
Játékok kipróbálása előző nap.
IKT eszközök előkészítése a
foglalkozásra.
2. Motiváció
3.
Megvalósítás:
Először az elsőnek érkező gyerekekkel
kipróbáljuk az okos telefont. Memória játékkal játszanak (Animal Memo)
A játék elkezdése előtt lefektetem az
telefon használatának szabályait.
A gyerekek játékonként váltják
egymást.
Miután minden gyerek megérkezett a
telefont elrakjuk és leültetem a gyerekeket a szőnyegre úgy, hogy mindenki
lássa a laptopot.
Ennél az eszköznél is elmondom a
szabályokat.
A laptoppal való játék előtt megnézünk
közösen egy diafilmet a www.egyszervolt.hu
oldalon (A brémai muzsikusok)
A mese után 3-4 gyereket megkérek,
hogy jöjjenek a közelebb a laptophoz. A többieket megkérem, hogy addig vagy
figyeljék a laptopnál lévő gyerekeket vagy keressenek másik játék
lehetőséget.
Elsőként a Tódi Tanyája játékot
próbáljuk ki, aztán a Jigsawplanet játékot.
4.
Befejezés, átvezetés játékba
Miután már mindenki kipróbálta mindkét
játékot felajánlom a gyerekeknek, hogy építsünk együtt fakockákból egy tanyát,
ahová a műanyag háziállataink be is költözhetnek.
|
Nyugodt légkör megteremtése.
Eszközök kikészítésével a gyerekek
érdeklődésének felkeltése.
Játék közben megbeszéljük, milyen
állatokat látnak és ezekre az állatokra mik a jellemző tulajdonságok.
Türelem fejlesztése
Koncentráció fejlesztése
Emlékezet fejlesztése
Beszédkészség fejlesztése
Laptop használat előtt elmondom a
gyerekeknek a szabályokat. Megkérem őket, hogy türelmesen várjanak, amíg
szólítom őket.
|
Megjegyzések
Megjegyzés küldése