Foglalkozás tervezet

Pedagógus neve: Kovács Enikő
Helyszín: Zuglói Kincskereső Óvoda
Időpont: 2017.03.29.
Csoport: Nyuszi csoport (kis csoport, 3-4 évesek)
Tevékenység formái: A külső világ tevékeny megismerése
Tevékenység témája: háziállatok megismerése
Tevékenység célja: Háziállatok megismerése, kinézetük, lakhelyük, hangjuk, táplálkozásuk.
Tevékenység feladatai:
  • ·         Tapasztalatszerzés, tapasztalatok felelevenítése a háziállatokkal kapcsolatban
  • ·         Anyanyelvi nevelés: kifejezőkészség, (beszéltetés) beszédfegyelem, (egymás meghallgatása) beszédértés
  • ·         Közösségi nevelés: beszédfegyelem, (egymás meghallgatása) közös élmények felidézése, tapasztalatok megfogalmazása, lényeg kiemelés

Tevékenység előzményei:
  • ·         könyvek nézegetése a témával kapcsolatban
  • ·         háziállatos mesék mesélése ( A kiskakas gyémánt fél krajcárja, A három kismalac, A brémai muzsikusok)
  • ·         háziállatok hangjainak meghallgatása és utánzása
  • ·    háziállatos dalok éneklése ( Egy kismalac, Volt nekem egy kecském, Hol jártál báránykám, Cirmos cica)
  • ·         memóriakártyázás háziállatok képeivel
  • ·         brémai muzsikusok témájú torna foglalkozás

Képesség- és készségfejlesztés: 
  • beszédkészség, 
  • szókincsbővítés, 
  • figyelem, 
  • finommozgás

A tevékenység módszerei: bemutatás, magyarázat, szemléltetés, gyakorlás, ellenőrzés, értékelés, beszélgetés
Eszközök: okos telefon, laptop, internet
Szervezeti keret: kötetlen szervezeti forma
Munkaforma: csoportos és mikro csoportos

Tevékenység felépítése, menete
Tevékenység módszerei, eszközei, munkaformák, megjegyzések
  1. Szervezés

Játékok kipróbálása előző nap.

IKT eszközök előkészítése a foglalkozásra.

     2. Motiváció




           3.      Megvalósítás:
Először az elsőnek érkező gyerekekkel kipróbáljuk az okos telefont. Memória játékkal játszanak (Animal Memo)

A játék elkezdése előtt lefektetem az telefon használatának szabályait.

A gyerekek játékonként váltják egymást.


Miután minden gyerek megérkezett a telefont elrakjuk és leültetem a gyerekeket a szőnyegre úgy, hogy mindenki lássa a laptopot.
Ennél az eszköznél is elmondom a szabályokat.

A laptoppal való játék előtt megnézünk közösen egy diafilmet a www.egyszervolt.hu oldalon (A brémai muzsikusok)

A mese után 3-4 gyereket megkérek, hogy jöjjenek a közelebb a laptophoz. A többieket megkérem, hogy addig vagy figyeljék a laptopnál lévő gyerekeket vagy keressenek másik játék lehetőséget.
Elsőként a Tódi Tanyája játékot próbáljuk ki, aztán a Jigsawplanet játékot.
            4.      Befejezés, átvezetés játékba
Miután már mindenki kipróbálta mindkét játékot felajánlom a gyerekeknek, hogy építsünk együtt fakockákból egy tanyát, ahová a műanyag háziállataink be is költözhetnek.

Nyugodt légkör megteremtése.




Eszközök kikészítésével a gyerekek érdeklődésének felkeltése.



Játék közben megbeszéljük, milyen állatokat látnak és ezekre az állatokra mik a jellemző tulajdonságok.

Türelem fejlesztése
Koncentráció fejlesztése
Emlékezet fejlesztése
Beszédkészség fejlesztése













Laptop használat előtt elmondom a gyerekeknek a szabályokat. Megkérem őket, hogy türelmesen várjanak, amíg szólítom őket.









Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

IKT az óvodában-beadandó